viernes, 22 de octubre de 2010

Els clients de les Agències. El destinatari de Reuters i els serveis de què disposa

Les agències són el subjecte que havia de dur a terme el canvi de sistema necessari per tal d'abastir d'informació el conjunt de la societat. Per tant, el treball de les agències anava encaminat cap a un públic molt ampli (tot i que abans d'arribar als consumidors havia de passar per molts filtres). Es tracta d'un sistema de recol·lecció i distribució d'informació dirigit a les empreses que haurien i han de fer públics els  aconteixaments a tota la població, és a dir, als mitjans de comunicació.


El cas de Reuters fou si més no particular. Inicialment els clients foren els diaris de Londres excepte el Times. L'oligopoli de les agències, encapçalat per Associated Press (AP) va fer que a mitjans dels anys 70 Reuters s'encaminés cap a continguts de caràcter financer (la Borsa de Londres). A mesura que el mercat i la tecnologia es desenvolupaven, l'empresa començà a ampliar la seva zona de distribució. Cada cop més mitjans de comunicació contractaven els serveis de Reuters i aquesta cobria més informacions i de temàtiques diverses. Mentre a l'inici els clients principals eren els mitjans britànics, a dia d'avui reparteix informació a tots els mitjans del món.
No hem d'oblidar que l'entitat sempre ha enfocat el seu treball cap a la informació financera, fins i tot avui representa el 70% d'ingressos. Per tant, els clients segueixen contractant bona part dels serveis referents a informacions de caire econòmic.


Tot i que al començament el Times va ser un gran obstacle per al creixement de Reuters, amb la Guerra de Crimea l'empresa comença a estar força consagrada (major font de notícies dels fets), la qual cosa és fins i tot reconeguda pel propi diari anglès. Ara inclús es subministrarà de notícies de Reuters o, si més no, reconeixerà el seu treball com imprescindible.
Press Asociation (1868), un grup de diversos diaris britànics, fou una altra competència important tot i que finalment Reuters s'hi afilià.  

La necessitat d’obrir-se camí: els serveis i les innovacions

SERVEIS:

Notícies.
Reuters World News Service (RWNS): es tracta de la font més important per als mitjans de comunicació. 24 hores de cobertura informativa i al voltant de 600 articles diaris en angès sobre totes les temàtiques.

Spanish Language Service : s’encarrega de distribuir via satel·lit i a temps real unes 300 notícies diaries en espanyol provinents de la RWNS i gràcies als corresponsals de parla castellana a Espanya i Llatinoamèrica.

Fotografies.
Reuters News picture service: font de centenars d’imatges en color per a tots els mitjans via satel·lit.
Reuters Visnews: el servei de venta d’imatges més important al territori espanyol, juntament amb el de AP.

Infografia.
Reuters News Graphic Service: permet la distribució via satel·lit de il·lustracions infogràfiques (una desena per dia) sobre els temes més rellevants. Des del començament l’any 1990, s’han distribuït més de 6500 infografies.

Important servei financer:
A més de ser coneguda com a una de les majors agències d’informació del món, també és coneguda pel disseny i la instal·lació de sistemes de gestió de la informació, control de riscos i, sobretot, transacció comercial per al món financer.

Precisament pel que fa al camp de la informació financera va introduir l’any 1992 la sèrie 3000: un servei a través del qual l’usuari pot rebre informació financera sobre 27.000 companyies i l’historial de preu de 90.000 accions i de 300.000 emissions de bons diferents. Amb això s’encaminà a conquistar el mercat americà (EUA) i el nipó (Japó)

A banda d’això, Reuters s’encarrega de cercar executius que vulguin rebre informació financera sobre competidors. Per això s’ha especialitzat, fins a convertir-se en el major del món, en distribuir aquesta informació econòmica i financera. A través de Instinet (el 2004 Reuters va vendre la major part d'accions al grup Instinet, per la qual cosa ja no hi està lligat directament) i Dealing 2000-2 ofereix la possibilitat de negociar amb els mercats des dels propis ordenadors personals.
Actualment recull informació des de més de 435.000 terminals de 163 països diferents. A més, emmagatzena informació de 265 agències i té 2.100 periodistes repartits arreu del món. Amb tot això distribueix informacions a 500.000 usuaris.